Dersom du har betalt for en ting eller tjeneste, som du ikke er fornøyd med, kan du i visse tilfeller få ny vare, nedsatt pris eller gå fra avtalen og få pengene tilbake.

 

Dersom det du har kjøpt ikke svarer til det som er forventet, avtalt eller markedsført, kan tingen eller tjenesten ha en mangel. Man må da først og fremst reklamere over feilen. Her er det viktige frister, og det er nødvendig at dette gjøres så raskt som mulig etter man oppdager feilen. Videre vil dette kunne gi deg visse rettigheter. Du kan ha krav på ny vare, på at tingen fikses, at du får avslag i pris, eller at du kan gå bort fra avtalen i sin helhet og få pengene igjen.

 

Våre advokater har dyptgående kompetanse på kjøpsrett, og særlig knyttet til bil og båt. Judicium har, via vår advokat Nils E. Tangedal, en fordelaktig medlemsavtale med Kongelig Norsk Båtforening. Videre har vi, via advokat Silje Rastum, en fordelaktig medlemsavtale med Teslanytt AS. Det at slike organisasjoner og bedrifter ønsker oss som sin samarbeidspartner, er for deg som klient et kvalitetsstempel på det arbeidet vi kan gjøre for deg i din sak.